W doborze poprawnego zestawu kołowego pomóc może wzór, który publikujemy wraz z opisem zastosowania. Za pomocą tej formuły obliczymy minimalną wymaganą nośność koła, które zamontujemy w naszym urządzeniu:
L = (Q+N)/K [kg] Gdzie: L – nośność koła lub zestawu kołowego [kg], N – ciężar pojazdu [kg], Q – przenoszony ładunek [kg], K – współczynnik rozmieszczenia podpór pojazdu (liczba w oparciu o rysunki poniżej).
Nośności określa się na podstawie wyników testów wykonanych zgodnie z normą DIN EN12532 „Castors and Wheels-Test methods and apparatus”, Największy wpływ na obniżenie wytrzymałości koła lub zestawu mają następujące czynniki: Obciążenie dynamiczne, Spadki z wysokości, Nierówność powierzchni, Przejazdy przez przeszkody, Jazda z większymi prędkościami, Uderzenia boczne, Intensywność użytkowania, Ekstremalne temperatury ujemne i dodatnie, Środowisko pracy – wilgotność, substancje chemiczne itp. Aby dobrana nośność koła lub zestawu kołowego była optymalna i pozwalała na długotrwałe użytkowanie, należy uwzględnić powyższe uwarunkowania i wybrać rozwiązania o większej nośności katalogowej.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.